הרצאות לכל אחד, בגובה העיניים, מפשטות ומאירות מושגים מעולם התפתחות הילד.
אצלכם במחשב בלחיצת כפתור (ותשלום ♥)
התפתחות ציור ומוכנות לכתיבה
מהם השלבים המוטורים, רגשיים ותפיסתיים הקשורים בהתפתחות הציור והכתיבה. מהן אבני הדרך אותן משיג הילד עד הבשלות לכתיבה בכיתה א'. מדוע ילדים אחדים אוהבים לצייר ואחרים פחות.
לקות התפתחותית אשר שכיחותה גבוהה אך בשל היותה "שקופה" קשה לזהותה ועל כן קשה לדייק אתדרך ההתערבות הנכונה. בהרצאה זו נלמד מהי דיספרקסיה ובמה היא שונה מלקות בקואורדינציה המוטורית. נלמד על סוגי דיספרקסיה וכן על פתרונות מעשיים
כמה פשוט ככה מורכב. וויסות חושי הינו נושא המעסיק הורים, אנשי חינוך וטיפול. רבות דובר על וויסות חושי ועדין קשה לדייק את האבחנה או את דרך הטיפול. בהרצאה נלמד מהו וויסות חושי אך גם מה לא נכלל תחת הגדרה זו. נכיר חושים ומערכות חוש, דפוסי תגובה וגם פתרונות מעשיים
שלב הבסיס בעבודה עם ילדים הינו שלה איסף המידע, התבוננות והערכה. לכל מקום יש את שפת האבחון וההערכה שלו. בהרצאה זו אני מלמדת את יסודות הערכה, כיצד בוחרים כלי אבחון, מה בודקים ומה שואלים ומהו המידע אותו אנו רוצים לקבל
שלב הכתיבה יכול להיות מאתגר ולא פעם נדחה אותו למתישהו.. שלב הכתיבה מבטא את ההבנה שלנו, מה ראינו ומה בעצם אנחנו רוצים לומר. כללים בכתיבת דו"ח ריפוי בעיסוק יכולים לסייע הן בשלב הערכה והן בשלב בניית תכנית הטיפול והתערבות ועל כן כתיבת הדו"ח חשובה מאד. בהרצאה זו נלמד כללים בכתיבת דו"ח, איך בוחרים כותרות, איך מנסחים מסר בצורה חיובית ומהו התוכן החשוב לכתיבה
התוצר של הערכה טובה וכתיבת דו"ח. התוצאה של בדיקה ואיסוף מידע תבוא לידי ביטוי בכתיבת תכנית טיפול אשר תקח בחשבון את כלל המרכיבים: היכן אני עובדת: האם במכון להתפתחות הילד או מעון שיקומי? כמה זמן עומד לרשותי לטובת הטיפול? האם 12 מפגשים או שנת לימודים? מי הם האנשים אשר עובדים איתי? האם ההורים או הקולגות שלי בצוות הגן או הכיתה? בהרצאה זו נבנה את בניית התכנית במטרה להשיג את המטרה ולקדם את הילד